Köp, lämna, få betalt

VANLIGA FRÅGOR

Hur fungerar kommissionsförsäljning hos er?


När du lämnar in dina varor för kommissionsförsäljning skriver vi ett avtal där vi säljer dina saker åt dig. Du får 40 % av försäljningspriset när varan blir såld, och vi behåller 60 % som täcker våra kostnader för lokal, marknadsföring och övrig kostnader.

Vad händer med varor som inte blir sålda?


Om dina varor inte säljs inom den överenskomna perioden kan du välja att hämta tillbaka dem, eller så skänker vi dem vidare till välgörenhet. Detta avtalas i förväg.

.

Hur och när får jag betalt för sålda varor?


När dina varor säljs, registreras beloppet på ditt kundkonto. Du kan sedan välja att få pengarna utbetalda via Swish eller använda beloppet som tillgodo i butiken. Utbetalning sker efter den överenskomna försäljningsperioden.

.

Tar ni emot donationer?


Ja, om du vill bli av med saker snabbt och enkelt tar vi gärna emot donationer. Dessa säljs i butiken eller skänks vidare till välgörenhet.

.

Vilka typer av varor tar ni emot för försäljning?


Vi tar emot hela och rena kläder, accessoarer, skor och leksaker som passar vår butik. Fokus ligger på säsongsbetonade artiklar och produkter i gott skick.

Kan jag ångra att jag lämnat in mina varor för försäljning?


Nej, enligt våra villkor gäller ingen ångerrätt efter att du har lämnat in dina varor och skrivit under kommissionsavtalet.

Kan jag följa upp hur mycket jag har sålt?


Ja, du får ett unikt kundnummer när du blir säljare hos oss. Det hjälper dig att hålla koll på dina sålda varor och vad du har tjänat.

.

Vad ska jag tänka på innan jag lämnar in varor?


Säkerställ att alla varor är i gott skick, hela och rena. Vi kan inte ta emot trasiga eller smutsiga föremål.

.

Frågetecken i garderoben?


Låt oss stryka ut dem åt dig

unsplash